20.10.2016

Gdzie jest moja czapeczka?

"Przez cały dzień nic nie widziałam.
Od rana próbuję wspiąć się
na ten kamień."

Lapidarny tekst, skąpy (na pierwszy rzut oka) przekaz, dużo pustej przestrzeni, skromne, utrzymane w ciemnej, leśnej tonacji ilustracje. To wszystko mi coś przypomina. Może Proszę mnie przytulić Wechterowicza i Dziubak? Może Uśmiech dla żabki? Tylko treść jakaś taka z pozoru słaba. Zamykasz książeczkę i myślisz: o co chodzi? to już wszystko? a zakończenie? Ale potem zaczynasz jeszcze raz. Przypatrujesz się leśnym zwierzakom, wsłuchujesz w smutny, rytmiczny głos niedźwiedzia. I masz to. Nagle okazuje się, że ta prosta obrazkowa historia niesamowicie Ci się podoba. Tobie. Dorosłemu. 

Urocza, zabawna, ale i wzruszająca książeczka kanadyjskiego autora i ilustratora Jona Klassena to doskonały przykład minimalistycznego picturebooka z dużym potencjałem interpretacyjnym. Niedźwiedź zgubił swoją czapeczkę i wszystkich o nią rozpytuje. Niedźwiedź bardzo tęskni na swoją czapeczką, ale sam chyba nie pamięta, jak ta jego czapeczka w ogóle wyglądała. I nawet, gdy ma już ją przed nosem, wierzy w to, że żadne ze zwierząt jej nie widziało. Ciekawa jestem jak reaguje dziecko, gdy w środku książki widzi czapeczkę... Ja jestem książką oczarowana! I zaskoczona, że jej prawdziwą wartość odkryłam dopiero za drugim razem. Nie mówię tu o ilustracjach — to typ moich ulubionych; wystarczyło jedno spojrzenie ;)








Wg mojej skali 4,5/5

Gdzie jest moja czapeczka?
Jon Klassen
Wydawnictwo Dwie Siostry
Rok wyd. 2012
s. 32


Książka przeczytana w ramach wyzwań:
82 KSIĄŻKI
(46)
   

Wcześniej na blogu:

    https://2.bp.blogspot.com/-SxYS2MMRJdE/Wr5NqQ1FLlI/AAAAAAAAO5I/xa_eTv_VFwspz34Uh3irHkRn_K8DpaX5ACLcBGAs/s1600/621275-352x500.jpg    

zBLOGowani.pl

A w odwiedziny chodzę do:

Wyzwanie czytelnicze 2018

2018 Reading Challenge

2018 Reading Challenge
Luka has read 0 books toward her goal of 60 books.
hide

Obsługiwane przez usługę Blogger.