21.10.2017

O urodzinach i o książkach, albo o książkach z okazji urodzin

Październik to dla mnie wyjątkowy miesiąc, o czym często wspominałam przez tych kilka lat blogowania. Wyjątkowy z wielu względów; również dlatego, że w październiku mam urodziny. Własne. Nie obchodzimy z Przestrzeniami urodzin Przestrzeni (we wrześniu tego roku po cichutku stuknęła im czwórka), więc nie pozostaje nam nic innego, jak obchodzić moje. Za oknem drżą kolorowe listki, powietrze jest ciepłe, trochę niepaździernikowe. Łąki w pobliżu naszego domu oblało babie lato. W mieszkaniu na podłodze leżą dynie, piekarnik zionie chłodem, bo nie miałam kiedy upiec urodzinowego ciasta. Spod łóżka wystaje wielkie pudło. Mój prezent. Trochę mój własny, trochę wspólny. Leży tam już od ponad miesiąca, a ja tylko raz skusiłam się, by sprawdzić, czy jego zawartość nadal tam jest. I była. Czekała na tę okazję. Dlatego wyjmuję po kolei Atlas lądów niebyłych, Przewodnik wędrowca, wznowienie pierwszej powieści Lema Astronauci. Ekspedycję, Beksińskich, Człowieka z Wysokiego Zamku od dawna wymarzone. Wyjmuję najnowszą, świeżutką jeszcze Sharon Bolton, która do pudła trafiła kilka dni temu. Na końcu Skrzaty odebrane z poczty w dniu urodzin. I cieszę się, jakbym widziała te książki po raz pierwszy. Wszystkie są piękne. Wybrane, wyczekane, wyjątkowe. Do tego doszedł cudowny niedźwiedziowy zestaw z Dixie Lion, przyprawy z rożnych stron świata i syrop z pigwy. Chętnie zaprosiłabym Was na korzenną herbatę, budyniowe ciasto i rozmowy o książkach.
    






Wcześniej na blogu:

    https://2.bp.blogspot.com/-SxYS2MMRJdE/Wr5NqQ1FLlI/AAAAAAAAO5I/xa_eTv_VFwspz34Uh3irHkRn_K8DpaX5ACLcBGAs/s1600/621275-352x500.jpg    

zBLOGowani.pl

A w odwiedziny chodzę do:

Wyzwanie czytelnicze 2018

2018 Reading Challenge

2018 Reading Challenge
Luka has read 0 books toward her goal of 60 books.
hide

Obsługiwane przez usługę Blogger.