7.03.2014

Wampir

Wampir
Enric Lluch, Fernando Falcone
Wydawnictwo Tako
Rok wyd. 2013
s. 32


"Mam tępe kły i nie mogę nimi gryźć w szyję
ani robić nic podobnego"


Wydawnictwo Tako stworzyło niesamowitą serię dla dzieci (!), którą jest Skrzynka Potworów. Wampir to druga książeczka z tej serii i pierwsza, do której udało mi się dotrzeć. Jako że tematyka wampirów jest już od dawna (a ostatnio szczególnie) bardzo popularna, nie omieszkano zaznajomić z nią nawet najmłodszych. Nie mam pojęcia, na ile dzieci można wampirami straszyć lub z nimi oswajać, ale ten oto Wampir to kolejny (mój) przykład rysunkowego wydania, który ucieszy również starszych czytelników. Ilustracje Fernando Falcona są może niezbyt klimatyczne, ale za to nieco przerażające (na pewno nie "ładne", raczej charakterystyczne dla rysunku francuskiego), zaś historyjka Enrica Llucha to krótki opis zmagań "typowego" wampira. Oczywiście w bardzo łagodnym wydaniu.

Pewnej nocy wampir Władek uznał, że jego zęby już się nieco stępiły i postanowił wybrać się do dentysty. Wampirzy głód rządzi się swoimi prawami, a tępe zęby mogą stanowić naprawdę duży problem. Gdzie jednak znaleźć dentystę w środku nocy? Może wybrać się do szpitala na "ostrzenie kłów"? Co jednak, gdy dyżurny dentysta zaopatrzony w warkocz czosnku, krzyż i drewniany kołek, nie ma jak sięgnąć po wiertło? Cóż, trzeba radzić sobie inaczej. Na przykład zamówić pizzę i grzecznie spytać dostawcę:

"Czy pozwoli pan, żebym pana troszeczkę ugryzł?"

A może podjąć pracę w filmie i gryźć młode aktorki nienaostrzonymi zębami, wywołując w dziewczynach ataki śmiechu? Wygląda na to, że tym razem Władek pójdzie spać głodny, a ja sama... nie wiem jak ocenić Wampira. Klimat rysunków jest bardzo mroczny, zimny, nawet trochę nieprzyjemny. Z kolei sam wampir wydaje się niezwykle sympatyczny, dobry nawet. Było mi go autentycznie żal. Trzeba przyznać, że seria Skrzynka potworów jest specyficzna.

Niebawem recenzja trzeciej części pt. Dziad w worku.

Wg mojej skali 5/10.








Książka przeczytana w ramach wyzwań:
POD HASŁEM (bez spacji)
KLUCZNIK (kolejna w serii)

Wcześniej na blogu:

    https://2.bp.blogspot.com/-SxYS2MMRJdE/Wr5NqQ1FLlI/AAAAAAAAO5I/xa_eTv_VFwspz34Uh3irHkRn_K8DpaX5ACLcBGAs/s1600/621275-352x500.jpg    

zBLOGowani.pl

A w odwiedziny chodzę do:

Wyzwanie czytelnicze 2018

2018 Reading Challenge

2018 Reading Challenge
Luka has read 0 books toward her goal of 60 books.
hide

Obsługiwane przez usługę Blogger.