1.05.2015

stos 04/2015


Nie będę ukrywać, że w kwietniu kupiłam... trochę książek. Wśród powyższych powinny znaleźć się jeszcze Motory rewolucji Grzegorza Szymanika, Rok wilkołaka Stephena Kinga, Przejażdżka Jacka Ketchuma i Wyspa Łza Joanny Bator. Wymyśliłam sobie nawet małe usprawiedliwienie tego zakupowego szaleństwa. Otóż w maju nie będzie mi dane kupić ani jednej książki (aj, nowy Stasiuk :/). Czekają mnie wydatki związane z planowaną majową podróżą, a Książkowy Bazar wciąż pełen po brzegi (może coś z tym zrobicie? :)).

Od dołu:
1. Marek Hłasko, Listy — przy okazji pojawienia się tych nowych wydań dzieł Hłaski, postanowiłam trochę powspominać. Ja mam Hłaskę w wersji bardzo starej i bardzo sczytanej (miał u mnie swój wyjątkowy czas), dlatego te nowe Listy to miła odmiana, choć nadal mam sentyment do zdartych okładek i wypadających kartek.

2. Katarzyna Bielas, Jacek Szczerba, Pamiętam, że było gorąco. Rozmowa z Tadeuszem Konwickim — egzemplarz recenzencki od Wydawnictwa Czarne. To podobno wznowienie, ale te nowe wydanie jest piękne! Poza tym mam ochotę wrócić do Konwickiego, podobnie jak do Hłaski.

3. Tadeusz Konwicki, W pośpiechu — jak wyżej ;)

4. Lidia Ostałowska, Cygan to Cygan — już dawno miałam przeczytać.

5. Jakub Rybicki, Po Bajkale — rowerowa wyprawa przez Bajkał, zimowa okładka. Odkąd napomknęły o niej dziewczyny z Trochę Kurtury, wiedziałam, że ją kupię.

6. Georges Perec, Człowiek, który śpi — kilka lat temu oglądałam film, o książce nie miałam pojęcia. Niestety książka ma tak koszmarną czcionkę i małą interlinię, że niemal nie da się jej czytać! Litery się zlewają, tekst miesza. Straszne! Wydawnictwo Lokator nie popisało się przy tym wydaniu.

7. Jarosław Borszewicz, Mroki
— wychwalane i opiewane. Zobaczymy.

8. Fiodor Dostojewski, Zimowe notatki o wrażeniach z lata
— a to bonus. Wieki nie czytałam Dostojewskiego.

Wcześniej na blogu:

    https://2.bp.blogspot.com/-SxYS2MMRJdE/Wr5NqQ1FLlI/AAAAAAAAO5I/xa_eTv_VFwspz34Uh3irHkRn_K8DpaX5ACLcBGAs/s1600/621275-352x500.jpg    

zBLOGowani.pl

A w odwiedziny chodzę do:

Wyzwanie czytelnicze 2018

2018 Reading Challenge

2018 Reading Challenge
Luka has read 0 books toward her goal of 60 books.
hide

Obsługiwane przez usługę Blogger.