28.12.2014

WIELKIE PODSUMOWANIE 2014 roku

Rok 2014 można spokojnie uznać za pierwszy prawdziwy rok istnienia Przestrzeni tekstu. Co prawda jakieś nieśmiałe wpisy pojawiły się już jesienią roku 2013, ale to właśnie ten mijający rok Przestrzenie prawdziwie ukształtował, rozwinął i rozbujał na dobre. Rozhulały się i rozpisały. Zdobyły swoje cudowne grono czytelników (to Wy :)) i pojęły swój sens istnienia w blogosferze. Radość, która rosła z każdym nowym wpisem, każdy unikalny komentarz, każda nowa para oczu. Nie zamieniłabym tego na nic. Gdy wiosną Przestrzenie zmieniły nieco swój design, zrobiło mi się tu jeszcze wygodniej, a i Wy zaczęliście się coraz częściej pojawiać. Trudno nie wspomnieć o moim pierwszym autorskim wyzwaniu - Klasyka horroru, które zebrało grupkę fanów i uświadomiło mi, że stary horror nie zginął. Że nie trzeba chować się z nim po kątach, bo "nikt nie czyta już horrorów". Czytamy. I czytać będziemy ich jeszcze więcej! Tej jesieni, dzięki jednemu z uczestników wyzwania (bo tak trafiłam na jego bloga), powstał fanpage Przestrzeni na Facebooku, przed którego utworzeniem bardzo się wzbraniałam, a który tylko pomnożył moją radość z ich istnienia. Dziękuję, Dominik. Ojcze chrzestny Przestrzeni na fb :]

Dziękuję również wszystkim moim Czytelnikom. Tym stałym, którzy już od pewnego czasu towarzyszą Przestrzeniom, a którzy na swoich blogach nieustannie goszczą mnie i inspirują (kultura-lnie, Miros de carti, Skrzatowisku, All you need is book, Zakamarkowi, Ekrudzie, oczywiście Śniącemu, Wielkiemu Bukowi, Cząstce mnie, Książkowym Czary Mary), a także tym, którzy pojawiają się tu od czasu do czasu (Beti, Kasiencjusz, Aga CM, Dominika S., ami i ci wszyscy, których pominęłam, choć najchętniej wymieniłabym tu każdego z osobna), jak i przypadkowym czytelnikom. Jesteście tu ogromnie mile widziani, bo każdy Wasz ślad pokazuje, że warto tu dla Was być. Ami dziękuję dodatkowo za miły kontakt mailowy i za ciekawe dyskusje. Joannie z bloga Niedopisanie dziękuję za wspieranie mnie w czytaniu reportaży. To cudowne, że jesteście i mam nadzieję, że będziecie coraz chętniej Przestrzenie odwiedzać :) Ten rok na Przestrzeniach przyniósł mi stosy wspaniałych książek, mnóstwo literackich (choć nie tylko!) inspiracji, ciepłych słów i poczucia spełnienia. Był to również bardzo ważny rok w moim życiu osobistym. Rok przełamywania barier, pokonywania głębokich lęków, szturmowania przyzwyczajeń, podwojonej pracy i satysfakcji z pracy, a przede wszystkim wysiłku, jaki musiałam włożyć by podźwignąć się z pewnych sytuacji, które nieco zdezorganizowały mój świat. Nigdy o tym nie mówiłam, bo i nie jest to miejsce do tak osobistych zwierzeń, ale muszę wyjawić, że Przestrzenie w dużym stopniu pomogły mi przetrwać rozstanie (nie tylko z człowiekiem i z planami, które już zdążyły zagnieździć mi się w głowie, ale i z utartym spojrzeniem na mnie samą). Trudne to były "momenty", ale zbudziły mnie z przydługiego snu. Na szczęście wiem już, że pisanie dla Was nie jest i nigdy nie było żadną autoterapią. Jest to coś o wiele ważniejszego.

Pamiętajcie, Przestrzenie tekstu są bardzo obszerne! Poza polem dla mnie, książek, fotografii i TEKSTU, jest tu WIELE miejsca dla Was. W zasadzie to Przestrzenie pomieszczą Was jeszcze więcej! Możecie tu się rozsiadać, rozgaszczać, rozsmakowywać tym, co Wam przygotowują, i dodawać dużo od siebie. Jesteście tu ZAWSZE mile widziani. Możecie sobie nawet pokręcić nosem i trochę pokrzyczeć. I mam nadzieję, że za każdym razem, gdy tu wejdziecie w tym nowym, 2015 roku, Przestrzenie będą na Waszą wizytę gotowe i nie wypuszczą Was bez nuty radości, łakomej inspiracji, przyjemnego przestrachu, pojedynczego dreszczu na plecach, czy też nieokreślonej emocji, która zostanie z Wami jeszcze przez kilka chwil. Ach, co za moment! Zapraszam Was teraz do podsumowania czytelniczego roku 2014.

(UWAGA! Jeszcze nie wszystkie recenzje mają odświeżony wygląd. 
Zmieniam je stopniowo, więc przymknijcie oko na formę, jeśli traficie na tę "starą" wersję)



68












Małgorzaty Rejmer













https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh1XlDdFx5_DqVxduNsgnYSeSLHehiBaDb03rCot8W0wWbZh-TOX8WjwZ_wTPuzG_BHquDs-f-XUK_JQUkBxJ7GZtBSefsXpQ6xFAZMjjC8PYhxqEJ_DAVs62xxHCvphg60nhiIKlxy0LJ3/s1600/352x500.jpg https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgsqBagrfuFJMvKuIUsCnVco8GDdJOa-HGl6dwFXtcn2Fi3VBCRGIvFIshdAJrVoTAocKwpfDDCypsBokw7oVBXWkyaUC6Wk80p93NX7Ae2WWxdpNPEVf5lVk_9kli8X97nm225ogJlwmxg/s1600/indeks.jpg




Wszystkie recenzje:

A
Albom Mitch, Zaklinacz czasu

B
Bajtlik Jan, Sztuka latania

Bannalec Jean-Luc, Śmierć w Pont-Aven
Bator Joanna, Ciemno, prawie noc
Bolaño Roberto, Lodowisko
Bolton S. J., Karuzela samobójczyń

Bolton S. J., Ulubione rzeczy
Bolton S. J., Zagubieni

C 
Cali Davide, A ja czekam
Ceder Camilla, Babilon
Cegielski Max, Pijani Bogiem
Cejrowski Wojciech, Wyspa na prerii
Chmielewska Iwona, Dwoje ludzi
Cichy Michał, Zawsze jest dzisiaj
Crouch Blake, Wayward Pines. Szum
Ćosić Bora, Podróż na Alaskę

Ć
Ćwiek Jakub, Dreszcz

E
Elia Miriam, Elia Ezra, Dziennik Edwarda Chomika 1990-1990

Erlbruch Wolf, Gęś, śmierć i tulipan
Etzold Veit, Cięcie

F
Foenkinos David, Delikatność

Funaro Gregory, Palownik

G

H
Halloween. Cukierek albo psikus, wydanie zbiorowe

Herbert James, Dom czarów
  
J 
Janisch Heinz, Król i morze
Janiszewski Mateusz, Dom nad rzeką Loes

K 
Kalinowski Karol (KaeRel), Łauma
Ketchum Jack, Dziewczyna z sąsiedztwa 

Ketchum Jack, Królestwo spokoju
Ketchum Jack, Poza sezonem
King Stephen, Przebudzenie
Kondratiuk Hanna, Białoruś. Miłość i marazm

L
Le Fanu, Duch pani Crowl
Little Bentley, Pociąg upiorów
Lluch Enric, Dziad z workiem
Lluch Enric, Wampir

M
Masterton Graham, Panika
Miller Stephen, Wysłanniczka
Modelska Anna, Odbicia


P
Parry Richard Lloyd, Ludzie, którzy jedzą ciemność
Pollack Martin, Skażone krajobrazy

Pucek Robert, Pająki pana Roberta

R
Redondo Dolores, Niewidzialny strażnik
van Reek Wouter, Pelerynek i pogoda pod psem

Rejmer Małgorzata, Bukareszt. Kurz i krew
 
S
Sigurdardóttir Yrsa, Statek śmierci
Tyszka Agnieszka, O czym pada śnieg
  
V
Varga Krzysztof, Gulasz z turula

W
Wasielewski Maciej, Jutro przypłynie królowa
Wechterowicz Przemysław, Proszę mnie przytulić
Wechterowicz Przemysław, Uśmiech dla żabki
Wechterowicz Przemysław, W pogoni za życiem
Wells H. G., Wyspa doktora Moreau

Z 
ZeLenay Martin, U progu zagłady
Zentner Alexi, Dotyk




WYZWANIA
Liebster Blog
Wymarzone czytadełko

10 książek mojego życia




Zapraszam Was na Przestrzenie w roku 2015! Będzie dużo więcej recenzji, dużo więcej emocji, dużo więcej wydarzeń! 
W tej przestrzeni warto się zaczytać!

~ Luka Rhei

   

Wcześniej na blogu:

    https://2.bp.blogspot.com/-SxYS2MMRJdE/Wr5NqQ1FLlI/AAAAAAAAO5I/xa_eTv_VFwspz34Uh3irHkRn_K8DpaX5ACLcBGAs/s1600/621275-352x500.jpg    

zBLOGowani.pl

A w odwiedziny chodzę do:

Wyzwanie czytelnicze 2018

2018 Reading Challenge

2018 Reading Challenge
Luka has read 0 books toward her goal of 60 books.
hide

Obsługiwane przez usługę Blogger.