2.04.2018

Na skraju załamania | audiobook

Ewa Abart i czytane przez nią thrillery tak się składa, że te, które miałam okazję wysłuchać, były autorstwa B. A. Paris mają w sobie coś takiego, co sprawia, że mogłabym nie odrywać się od nich ani na chwilę; niezależnie czy są wybitne, czy przeciętne. W przypadku audiobooków to wielka zaleta. Nawet jeśli historia nie do końca satysfakcjonuje, a przez cały czas domyślamy się "kto jest mordercą", czy raczej (w przypadku Paris) co takiego dzieje się w domu bohaterów, to samo prowadzenie narracji, ton głosu lektorki i specyficzna, niepokojąca atmosfera nadają książce odpowiednich "rumieńców". I ja sama, niemal z rumieńcami, spędziłam tych kilka godzin w ekscytującym napięciu. Dlatego podkreślam, że opowiadając Wam o Na skraju załamania, najnowszym thrillerze psychologicznym B. A. Paris, mówię o audiobooku, gdzie jak wiadomo, połowa sukcesu leży po stronie nagrania.

Porywająca, mroczna, psychotyczna... O przepięknie zmarnowanym potencjale. Historia, w której kompletnie nie miało znaczenia, kto zabił, bo wszystko rozgrywało się głównie na poziomie psychologicznej gry. Przeczucie przedwcześnie nadchodzącej demencji (demencji, albo szaleństwa!) u Cass, młodej, dobrze sytuowanej nauczycielki mieszkającej wraz z mężem w pięknym domu na obrzeżach miasta. Z dnia na dzień postępujący obłęd, który B. A. Paris, posiłkując się codziennymi detalami, przedstawiła naprawdę znakomicie. Wciągnęłam się w ten rytm głuchych telefonów, strachu, zaników pamięci i niepokojących zdarzeń jednocześnie podejrzewając, co tak naprawdę dzieje się wokół Cass. Intuicja mnie nie myliła. Może to posmak znajomego motywu z Za zamkniętymi drzwiami, a może Na skraju załamania nie miało na celu zaskoczyć czytelnika wyszukaną puentą. Mimo że spędziłam przyjemny czas na słuchaniu audiobooka, to byłam zła na autorkę, że nie wysiliła się, by jakoś ubarwić zakończenie. Wystarczyłby jeden zmyślny manewr, naprawdę. Trochę szkoda.

Wg mojej skali 4/5

Na skraju załamania
B. A. Paris
audiobook
Wydawnictwo Albatros
Rok wyd. 2018
czyta: Ewa Abart
długość: 8 godz. 53 min.

Wcześniej na blogu:

    https://2.bp.blogspot.com/-SxYS2MMRJdE/Wr5NqQ1FLlI/AAAAAAAAO5I/xa_eTv_VFwspz34Uh3irHkRn_K8DpaX5ACLcBGAs/s1600/621275-352x500.jpg    

zBLOGowani.pl

A w odwiedziny chodzę do:

Wyzwanie czytelnicze 2018

2018 Reading Challenge

2018 Reading Challenge
Luka has read 0 books toward her goal of 60 books.
hide

Obsługiwane przez usługę Blogger.