10.02.2014

Liebster Blog Award

Nie myślałam, że to dopadnie i mnie, ale skoro dopadło (czyli że zostałam nominowana), nie zamierzam się w żadnym wypadku wykręcać ;)

"Nomi­na­cja do Lieb­ster Award jest otrzy­my­wana od innego blo­gera w ramach uzna­nia za „dobrze wyko­naną robotę”. Jest przy­zna­wana dla blo­gów o mniej­szej licz­bie obser­wa­to­rów, więc daje moż­li­wość ich roz­po­wszech­nie­nia. Po ode­bra­niu nagrody należy odpo­wie­dzieć na 11 pytań otrzy­ma­nych od osoby, która Cię nomi­no­wała. Następ­nie Ty nomi­nu­jesz 11 osób (infor­mu­jesz ich o tym) oraz zada­jesz im 11 pytań. Nie wolno nomi­no­wać bloga, który Cię nominował".

 Ja nominacje otrzymałam od:
Ivy w
oraz Aga CM
Za co obu Wam serdecznie dziękuję!

Dostałam również trzecią nominację od Charlotte Pink,
za którą również dziękuję ogromnie!

Oto i czwarta nominacja :) Bardzo się cieszę.
A to za sprawą Małgorzata Zaczytana.

Jest i piąta! Od Dominika Łuszczyńskiego.
Dzięki, dzięki :)
________________________________________________________________________

Pytania od Ivy w:
  
1. Dlaczego założyłaś bloga?
Ot, naturalna potrzeba dzielenia się wrażeniami z przeczytanych lektur.

2. Jaki jest Twój wymarzony zawód?
Zawód wymarzony w sumie już mam (co trochę nie przekłada się na wykonywaną pracę). Na pewno chciałabym być redaktorem technicznym z prawdziwego zdarzenia. 

3. Podaj tytuł książki, która Twoim zdaniem, nie powinna zostać wydana. 
Ostatnio podpadł mi "Zaklinacz czasu" ;)
 
4. Czy czytałaś jakąś książkę po angielsku? Jeśli tak to jaką?

Kiedyś coś chyba zaczynałam - nie pamiętam co.


5. Co cię uszczęśliwia?

Pływanie
, czytanie i podróżowanie.

 
6.7. Gdybyś miała jeść tylko jedną rzecz , co by to było?

Czekolada.

 
8. Wchodzisz do księgarni...Wiesz po co przyszłaś, bierzesz to i idziesz do kasy czy chodzisz i oglądasz każdą półkę po kolei?

Bywa różnie. Chyba nigdy nie obeszło się bez zerknięcia na kilka pobliskich półek.

 
9. Jaka książka rozpoczęła Twoją przygodę z czytaniem?

Taką porządną przygodę... chyba "Mała apokalipsa" Konwickiego. 

 
10. Czy masz jakiś lęk? Jak tak to jaki?

Panicznie boję się pająków i wszelkiej maści robaków.

11. Pod jaką postacią wolisz książki: e-booka czy papierową?
Papierową, choć do elektronicznej powoli się przekonuję. 


Pytania od Aga CM:

1. Jaki gatunek książek najczęściej czytasz?
Chyba kryminały. Tak jakoś wychodzi. 
 
2. Z którą postacią książkową się utożsamiasz?

Żadna nie przychodzi mi do głowy.

 
3. Jaką książkę poleciłabyś do przeczytania znajomym?
Zależy jakim znajomym ;) Zawsze wszystkim polecam Kalwasa.

 
4. Czy lubisz słuchać audiobooków?
Nie.

 
5. Czy często bywasz w bibliotece?
Codziennie ;) Z racji pracy. A z potrzeby osobistej - 3-4 razy w miesiącu.

 
6. Czy oceniasz książkę po okładce?
Może nie oceniam, ale na okładkę zwracam uwagę.

 
7. Którą z przeczytanych książek wspominasz najgorzej?
Ostatnio "Zaklinacza czasu".  

8. Którą książkę lubisz najbardziej?
"Wilk stepowy" Hessego. 

9. Gdzie najczęściej czytasz?
W łóżku ;)

10. Podaj tytuł i autora książki, którą chciałbyś przeczytać w najbliższym czasie?
Tylko jedną? "Metro 2033" D. Glukhovsky.

11. Jakie jest Twoje hobby?
Jeśli rozumieć hobby jako zajęcie, które uwielbiam, to na pewno czytanie, pływanie i podróże. 


Pytania od Charlotte Pink:

1. Wasze marzenie?
Największe? Znaleźć spokój ducha i jako takie szczęście.

2. Pierwsza przeczytana książka w życiu?
Nie mam pojęcia. Trzeba by cofnąć się ładnych dwadzieścia kilka lat ;)

3. Pasja, która jest dla was najważniejsza w życiu?
Książki i podróże. No i może fotografia.

4. Jaki posiadacie model telefonu?
Ojej, nie wiedziałam, że to teraz takie istotne ;)

5. Ten blog jest waszym pierwszym?
Nie. Miałam wiele prób blogowych.

6. Ile macie lat?
Tak już bliżej 30stki niż 20stki będzie. Żart jakiś ;)

7. Co robicie w wolnym czasie?
Czytamy, pływamy, włóczymy się, pieczemy, fotografujemy i dużo dużo więcej.

8. Macie chłopaka/ dziewczynę?
Nie macie, nie macie. I tak jest dobrze.

9. Wasi rodzice wiedzą o waszym blogu?
To już akurat dla mnie nie jest takie istotne. Ale chyba coś kiedyś wspominałam.

10. Ulubiony rodzaj piosenki?
Na pewno jakaś rockowa ;)

11. Masz zwierzę?
Aktualnie niestety nie.



Pytania od Małgorzata Zaczytana:

1.  Jaką formę wypoczynku preferujesz?
Wolę raczej wypoczynek aktywny (spacer, pływanie), ale jeśli już naprawdę mam odpocząć, to łóżko, kocyk i książka.

2. Jak często organizujesz głośne imprezy w swoim domu?
Nigdy.

3. Czy wierzysz w to, że po życiu jest życie?
Cóż... nie.

4. Wolałabyś żyć krótko, acz wspaniale czy długo, ale przeciętnie?
Kiedyś pewnie to pierwsze (ach, te ideały młodości ;)). Teraz może być przeciętnie, byle w miarę harmonijnie.

5. Czy lubisz czytać książki o zdrowiu i chorobach?
Raczej nie.

6. Wolisz samotność, czy towarzystwo wielu osób?
Częściej jednak samotność (w dużym towarzystwie nie można przecież czytać ;P).

7. Czy piszesz lub pisałaś wiersze?
Pisałam. Wiele osób przechodzi ten etap w życiu ;)

8. Czy masz jakieś artystyczne hobby, np. malujesz, fotografujesz itp.?
Trochę fotografuję. 

9. Czy czytając poezję rozumiesz co poeta chciał Ci przekazać?
Próbuję. Ale to zwykle jest nadinterpretacja.

10. Wygrałaś pięć milionów złotych. Co to zmieni w Twoim życiu?
Wszystko zainwestowałabym w podróże, książki, regały na książki, kurs nurkowania, rower... Hm, niewiele mi chyba potrzeba ;)

11. Czy oglądasz filmy grozy?
Oczywiście. Chyba mój ulubiony gatunek filmu.




Pytania od Dominika Łuszczyńskiego:


1. Czy jest taka książka, która w wyraźny sposób zmieniła Twoje postrzeganie świata? 
Myślę, że jest takich kilka. Np. "Siddhartha" Hermana Hessego.
  
2. Gdybyś miała/miał możliwość porozmawiać z dowolnym autorem/autorką z dowolnego okresu w historii, to kto by to był i dlaczego akurat on/ona?
Może Dostojewski. Lubiłam kiedyś rosyjskich pisarzy i młoda "ja" miałaby do nich kilka pytań ;) Teraz wolałabym pogadać ze współczesnymi.
  
3. Gdybyś miał/miała wybrać jedną książkę, którą możesz zabrać na bezludną wyspę to co by to było?
"Jadąc do Babadag" Andrzeja Stasiuka.
  
4. Która ekranizacja powieści najbardziej Ci się podoba? 
Nie oglądam za wiele filmów. Aktualnie przychodzi mi do słowy "Pet cematary" Kinga.
  
5. Gdybyś była/był powieściopisarką/powieściopisarzem, to jaki gatunek literatury stałby się Twoim wyznacznikiem?
Może jakaś proza podróżna.
   
6. Czy jest jakiś bohater literacki, z którym się utożsamiasz?
Raczej nie ;)
  
7. Twoje największe zainteresowania poza literaturą?
Fotografia, turystyka, folklor (szczególnie kultura krajów pogranicza), astronomia, systemy filozofii wschodnich (w teorii i praktyce) typu: joga, buddyzm, tai chi.
  
8. Jaki jest Twój wymarzony zawód?
Zawód, taki wyuczony i równocześnie wymarzony to już mam. Jestem filozofem. A inny wymarzony (i trochę też wyuczony) to chyba redaktor techniczny (który też już udało mi się posmakować).
   
9. Jaki jest Twój dotychczasowy największy sukces życiowy?
Chyba uzyskanie tytułu magistra z wymarzonej dziedziny i kilka zredagowanych książek.
  
10. Twoja ulubiona pora roku?
 Jesień.

11. Jakie są Twoje wymarzone wakacje?
Włóczenie się po górach, łąkach, lasach; pływanie (wszelakie), robienie zdjęć, czytanie, przemieszczanie się po świecie i grzanie stóp w morzu...


________________________________________________________________________




Moje pytania do Was:
1. Po jakiego rodzaju książki sięgasz najczęściej?
2. Czy poza blogiem książkowym prowadzisz jeszcze jakieś blogi (jeśli tak, to o jakiej tematyce)?
3. Recenzujesz wszystkie przeczytanie książki?
4. Wolisz wypożyczać, pożyczać, czy jesteś raczej za kupowaniem?
5. W jakich porach dnia/nocy czytasz najchętniej?
6. Czy czytasz na raz kilka książek, czy kończysz jedną i dopiero wtedy sięgasz po następną?
7. Książka, którą czytałaś już kilka razy to...
8. Jakiego autora książki przeczytałaś już wszystkie lub na pewno zamierzasz przeczytać?
9. Czy na przestrzeni miesięcy/lat zmienił Ci się gust i sięgasz po książki z gatunków, których wcześniej nie ruszałaś?
10. Jak najchętniej spędzasz wolny czas?
11. Twoje trzy największe marzenia...


Wcześniej na blogu:

    https://2.bp.blogspot.com/-SxYS2MMRJdE/Wr5NqQ1FLlI/AAAAAAAAO5I/xa_eTv_VFwspz34Uh3irHkRn_K8DpaX5ACLcBGAs/s1600/621275-352x500.jpg    

zBLOGowani.pl

A w odwiedziny chodzę do:

Wyzwanie czytelnicze 2018

2018 Reading Challenge

2018 Reading Challenge
Luka has read 0 books toward her goal of 60 books.
hide

Obsługiwane przez usługę Blogger.