24.01.2014

Zapowiedzi wydawnicze - luty 2014

Pod kątem nowości czytelniczych styczeń mi nie sprzyja. Nie znalazłam dla siebie nic, co by wbiło mnie w fotel, a jedyna nowość, jaką przeczytałam (bardziej w ramach wyzwania Czytam Nowości), okazała się najzwyklejszą porażką [recenzja]. Tłumaczyłam sobie, że początek roku często jest dość ubogi w ciekawsze pozycje, a te najsmakowitsze kąski wyłapuje się dopiero potem, że warto poczekać, bo i tak mam do nadrobienia mnóstwo zaległych książek. Czekałam i obserwowałam sytuację. I tak oto, jedna po drugiej zaczęły wyłaniać się zapowiedzi lutowe.

Niezawodne Czarne wyda w lutym na świat aż jedenaście nowych pozycji! Nawet nie wiem, o której tutaj napisać, bo każdą (naprawdę każdą!) już teraz jestem oczarowana! 10 lutego wyjdzie Zawsze jest dzisiaj Michała Cichego, osobisty reportaż o warszawskiej codzienności. 12 lutego pojawi się Między miejscami z serii Orient Express (może mniej w moich klimatach, bo o Afganistanie, ale na pewno godne uwagi). Na 17 lutego wydawnictwo zapowiada Żądzę krwi, norweski kryminał Thomasa Engera. W nieco podobnych klimatach, ale w granicach reportażu ukaże się Czerwony rynek (o handlu ludzkimi ciałami). Dom nad rzeką Loes o Timorze (dawnej portugalskiej kolonii) będzie miał swoją premierę 26 lutego.


Świat Książki na 5 lutego zapowiada Płomień strachu (dość ciekawą sensację). Wznowi również Ulicę Szalonej Rzeki Joy Fielding (chyba kiedyś nie doczytałam i muszę nadrobić), a 19 lutego wyjdzie niemiecki kryminał pt. Schron.






Czarna Owca 5 lutego wyda szóstą książkę Nessera z cyklu o komisarzu Van Veeterenie (ja nie czytałam jeszcze żadnej z tego cyklu, ale Nessera lubię), pt. Sprawa Münstera. Ciekawą zapowiedzią jest również Człowiek mroku Lindella (przede mną jego Miodowa pułapka) - kryminał z Czarnej Serii, który wyjdzie 19 lutego. 




Z innych wydawnictw interesują mnie następujące pozycje: Przedsmak śmierci (premiera 5 luty), kryminał wydawnictwa W.A.B.. "Para nietypowych przyjaciół, znajduje zwłoki w zakrystii londyńskiego kościoła". 11 lutego w Rebisie zawita kryminał dwóch autorek, znanych już ze Spokoju duszy - Bardziej gorzka niż śmierć. 17 lutego w Zysku pojawi się Uliczny filozof i świątobliwy głupiec o Syrii. Wreszcie coś nieco podróżniczego. "Książka poruszająca tematy szaleństwa, melancholii, sufizmu, alchemii, miłości i małżeństwa oraz poszukiwania bratniej duszy". Znak wyda 18 lutego kolejną interesującą mnie pozycję. Transsyberyjska. Drogą żelazną przez Rosję i dalej, reportaż Piotra Milewskiego. 19 lutego Wydawnictwo Sonia Draga zaproponuje historyczną powieść przygodową - Mapę czasu. "Andrew Harrington zamierza podróżować w przeszłość, do roku 1888, aby uratować swoją ukochaną ze szponów Kuby Rozpruwacza". No i ostatnia pozycja, tym razem z BISu - Pistacja w Krainie Smoków. Chiny inaczej. "Chiny widziane oczyma młodej Polki, która od pięciu lat mieszka w Pekinie". Ten tytuł wydawnictwo przewiduje na 21 lutego.

Praktycznie każdą z zaproponowanych przeze mnie nowości, które ukażą się w lutym, mam ochotę (i kiedyś nawet zamiar) zdobyć i przeczytać. Na przód wysuwa się jak zwykle Czarne, najbliższe mojemu sercu - i samą tematyką, i klimatem oraz klasą każdego wydania. Tym razem wybór jest ogromny, a wiem, że w lutym muszę ograniczyć swoje książkowe wydatki ;)


Na jaką lutową nowość Wy czekacie? 
Podoba Wam się to, co zaproponowałam? 
Wypatrzyliście już coś dla siebie, czy może jest jeszcze za wcześnie?

Wcześniej na blogu:

    https://2.bp.blogspot.com/-SxYS2MMRJdE/Wr5NqQ1FLlI/AAAAAAAAO5I/xa_eTv_VFwspz34Uh3irHkRn_K8DpaX5ACLcBGAs/s1600/621275-352x500.jpg    

zBLOGowani.pl

A w odwiedziny chodzę do:

Wyzwanie czytelnicze 2018

2018 Reading Challenge

2018 Reading Challenge
Luka has read 0 books toward her goal of 60 books.
hide

Obsługiwane przez usługę Blogger.